2020 SEO

2020 SEO hizmeti, uzmanı, analizi ve fiyatları kısaca arama motoru optimizasyonu hakkında merak edilen her şey esa.gen.tr’de.

SEO denilince çoğu web tasarım uzmanı tarafından akıllarına sadece Google gelmektedir. Çünkü Türkiye pazarını elinde tutan arama motoru şirketinde sıralamalarda üst taraflarda olmak oldukça karlı ve zahmetli bir iştir. Her geçen gün kendini geliştiren Google SEO için farklı teknikler ve algoritmalar geliştirmektedir. Eskiden yapılan algoritma güncellemeleri tarafımıza bildirilmezken şu sıralarda “Google Search Consele” sayesinde hemen haberimiz olabiliyor.

Kapsam barında, kırmızı çizginin altında gri şekilde 1 yazısı varsa üzerine geldiğinizde:

2020 SEO fiyatları eSa

yazmaktadır. Bu yazı site sıralamalarında etkili olabilecek farklılıklar olduğunu uyarı vermektedir. 2020 yılında dileriz ki Google firması bizler için daha iyi ve yenilikçi paylaşımlar yapar.

2020 SEO Hizmeti

Peki 2020 senesinde eSa sizler için nasıl bir SEO hizmeti sunuyor merak ediyor musun? Aslında arama motoru optimizasyonu yaparken iyi veya kötü çok farklı teknikler uygulanabilir. İyi huylu taktiklerin sonucu uzun vadede ortaya çıkar ve kalıcı olur. Kötü huylu taktiklerse kıza zamanda etkili ancak kısa süre kalıcı olur. eSa olarak biz sizlere bu işin sabırdan ve uğraştan ibaret olduğunu anlatıyor ve iyiyi tavsiye ediyoruz ki, piyasada kalıcı olun. Tabi ki hemen sıralamada yerin olsun istiyorsan bunun “Google Ads” ile gerçekleştirebilirim.

Öncelikle uygulanacak arama motoru optimizasyonu hizmeti için sektör ve rakip analizinin yapılması şarttır. Çünkü sıralamada yükselmek aslında bize değil rakiplerinizin bu iş için ne kadar yatırım yaptığına bağlıdır. Sektörü ve rakipleri analiz ettikten sonra oluşturulacak web sitesinin veya mevcut sitende nelerin oluşturulabileceği veya düzeltilebileceğini planlamak gerekiyor. Bundan sonrası iç SEO veya dış SEO çalışmalarının yapılmasıyla devam etmektedir.

SEO Fiyatları Nedir?

İhtiyacınız olan SEO’yu belirledikten sonra fiyat verebiliyoruz. 2020 SEO fiyat listesi aşağıdaki gibidir:

  • Başlangıç : 250 TL
  • Elit : 500 TL
  • Profesyonel : 750 TL
  • Mega : 1000 TL

Verilen bu değerler yükselmek istenilen kelimelerdeki rekabete göre seçilmektedir. Başlangıç SEO’su uygun fiyatlı olup tüm web siteleri sahipleri tarafından satın alınmalıdır. “Aç ayı oynamaz” ata sözünü ele aldığında söylediğimi teyit edeceğine inanıyorum.

Hangi Paketi Seçmelisin

Bu sorunun cevabını siz değil, rakipleriniz karar vermektedir. Örneğin ayakkabı kelimesinde ilk sıralarda yer almak istiyorsanız ilk 3 rakibiniz;

  • ayakkabidunyasi.com.tr
  • instreet.com.tr
  • flo.com.tr’dir.

Bu satış sitelerine yetişmek için aylık en az harcamanız gereken miktar aylık 5000 TL olmakta ve yeni siteler web siteleri için en az 1 sene gerekmektedir. İlk sıralamalara geldiğinde kazanacağın parayı sayamayacağına emin olabilirsin. Kısaca arama motoru optimizasyonu fiyatı size veya bize bağlı değil rakiplerinizle alakalı olmaktadır. Peki rakiplerinizi nasıl tanıyacaksınız? Buda hemen alt kısımda ki başlıkta anlatılmaktadır.

SEO Analizi ve Uzmanlığı

Yazının başından beridir bir analiz tutturdun gidiyorsun diyenler hazır mı? Çünkü artık sizinde analiz yapmanız için gerekli bağlantıları paylaşacağım. SEO analizi uzmanlık gerektiren bir alan olduğunu, yaptığınız stratejilerle anlayacaksınız. Kullanıcıların verilerini okumak ve nereye yönlendiğini anlamak, hangi anahtar kelimeleri daha çok arandığını bulmak ve sonuçları işlemek çok uğraş almaktadır.

eSa Web Tasarım SEO analizi

Anahtar kelimemiz bizim ana başlığımız  olan “web tasarım” olsun. İlk önce bu kelimeyi Google’de arama yaparak tek tek rakiplerimizi incelememiz gerekecek. Link verdim çünkü ilk sıralamalar yerel SEO yapısına göre değişiklik gösterebilir. Anlatacağım işlemleri ilk 5 sıralamada yapabilirsiniz.

  1. Domain Geçmişi

    Alan adlarının geçmişine hangi senede kurulduğuna ve kaç senedir açık olduğuna dikkat etmemiz gerekiyor. Bunun için whois sorgusunu kullanıyoruz. Örneğin sorgu ekranına esa.gen.tr yazınca “Created on…………..: 2018-Sep-20” tarihi çıkmaktadır. Buda demek oluyor ki 2018 senesinde eSa Web Tasarım‘ın sitesi kurulmuştur. Henüz yeni bir site ilk sırada yer aldığından diğer siteleri analiz etmene bile gerek kalmıyor. Eski bir web sitesi olsaydı bu işimizi zora sokup diğer geri kalan 4 siteyi de incelememiz gerekecekti.eSa whois sonucu

  2. İndeks Sayısı

    Google arama motorunu kullanarak arama ekranına “site:esa:gen.tr” yazarak arama sonucuna bakıyoruz. Web sitesinde değerli makaleler olup olmadığını, yani alt sayfalardan arama hacminin ne kadar geniş olup olmadığını anlıyoruz sayfa indeks sayısına bakara anlayabiliyoruz. Bu demek değildir ki çok indeksli bir site ilk sırada çıkar sadece etkenlerden bir tanesidir.

  3. Mobil Uyumu

    İlk sıralarda yer alan web sitelerinin duyarlı tasarıma sahip olup olmadıklarını anlamamız gerekiyor. Bunu iki yöntemle yapabilirsiniz. Dilerseniz Google’nin mobil uyumluluk testini kullanabilirsiniz veya kendi telefonunuzdan sitenin okunaklı ve anlaşılabilir bir görünümde olduğunu inceleyebilirsiniz. En büyük etkenlerden bir tanesi web sitenin cep telefonlarında düzgün çalışmasıdır. Artık Türkiye’de İnternet %90 oranında cep telefonunda kullanılmaktadır. Mobil uyumlu web siteniz yoksa sıralamalarda da yer almayabilirsiniz.

  4. Site hızı

    Kesinlikle kontrol edin. Son zamanlarda özellikler arama motorları tarafı ve kullanıcılar tarafından büyük önem arz etmektedir. Tabi ki SEO analizi içinde büyük etkenlerden bir tanesidir. Rakip firmaların site hızlarının testini yaptınız ve 85 üzerinde bir skor gördüyseniz. Kesinlikle sizin sitenizin daha iyi olması gerekiyor. Web sitesinde kullanılan javascript kodları, resimler, css kodları ve html kodlarının optimize edilerek hızlandırılması gerekmektedir. Site hız testi yapmak için burayı tıkla. SEO için site hızı

  5. Site içi ve dışı link inşasını kontrol edin.

    Alt sayfalarda yer alan makaleler veya dizelerde, hangi kelimelere odaklanılmış? Hangi siteler link çıkışları yapılmış? En çok hangi anahtar kelimeler kullanılmış? Bunları bilmeniz gerekiyor. Bunları ister sayfa sayfa kontrol ederek yapabilirsiniz. Veya ahrefs gibi ücretli SEO araçları kullanıp web sitesine hangi linklerin girdiğini ve çıktığını rahatlıkla görebilirsiniz.

  6. Anahtar kelime analizi

    İlk beş adını yaptıktan sonra web sitesinin en çok hangi anahtar kelimelerle trafik sağladığını öğrenmek için yine Google’nin anahtar kelime planlayıcı aracını kullanmak için  bu adrese https://ads.google.com/aw/keywordplanner/home giriyoruz. Burada yeni anahtar keşfedin seçeneğini tıkladıktan sonra “bir web sitesiyle başlayın” düğmesine basıyoruz. Taranmasını istediğiniz URL’yi girdikten sonra sonuç olarak anahtar kelime planlayıcıkarşımıza böyle bir ekran çıkmaktadır. Girilen urlde yer alan web sitesinde en çok tercih edilen kelimeleri de bulduktan sonra, uzmanlığınızı geliştirmek için bilgileri elde etmiş oluyorsunuz.

eSa Web Tasarım olarak sizlere 2020 SEO hizmeti, uzmanı, analizi ve fiyatları hakkında bilgiler verdik. Yanlışımız, düzeltilmesi gereken bilgi veya eksiğimiz varsa bizlere yorum kısmından bildirebilir. Veya değerli yorumunuzu bizimle paylaşabilirsin. Edindiğimiz yeni SEO taktiğiyse  insanları web site üzerinde yararlı ve faydalı bilgiler bulunmaktadır. 2020 senesinde arama motorları hangi yenilikleri bize getirecek ve hangi şartları bize sunacak hep beraber göreceğiz.

Yorum yapın