Arama Sonuçları ve Reaksiyonları

İnsanlar için etki bakımından büyük hizmetler sunan arama motorlarında sonuçlar, reaksiyon bakımından da aynı şekilde bir çalışma sunmaktadır. Yani arama motorları sonuçlarınızı neye göre sıralar, ne gibi farklı seçenekler dahilinde sıralar ve benzeri tüm sorularınız için, bu makaleyi tamamen okumanızı tavsiye ederiz. Çünkü sıralamanın nelerden etkilendiği gibi pek çok soru için, insanlar düşünmezler. İnsanlar, sitenizde aradığı bilgiye ulaşmayı ve o bilgiden verim almayı düşünür. O yüzden sizin sitenizin sıralamasının insanlar için tek önemi, faydalı olması olacaktır.

Arama motorlarında arama sonuçları genellikle onar sonuçluk sayfalar sunmaktadır. Kullanıcılar, (arama yapan kişiler olarak adlandırabiliriz) bu 10 sonuç içinden aradığı bilgileri bulmak için sitelere tıklar. Yahut aradığı şeyin içinde bulunduğunu düşündüğü site için yapar bu çalışmayı. Ardından ilk sayfadaki ve ikinci sayfadaki sıralamalara göre pek çok faktör sizlere bu ayrıntıyı sunmaktadır diyebiliriz rahatlıkla. Arama sonuçlarında kullanıcıların tıklama oranlarındaki asıl önemli şey, başlık seçimi, açıklamalar ve sitenin ismi gibi pek çok ayrıntı bulunabilir. Bu sayede bir sıralama reaksiyonu ve tıklama yüzdesi diye bir ayrıntı ve doküman çıkar karşımıza.

web tasarımı ankara

Sıralama Pozisyonlarına Göre Tıklama İstatistikleri Nasıldır?

Genel olarak ilk sırada %30’luk bir ayrıntı bulunmaktadır. Bu ayrıntının daha net ve daha estetik olarak bizlere ulaşması için, kendimizi de ön plana çıkarmamız gerekebilir. Çünkü kullanıcıların siteleri kullanma şeklini ve aradığı bilgiye ulaşma şeklini incelediğimizde, ağırlıklı olarak ilk sırada çıkan siteye giriş yaptığını görebiliriz. Bunu genellikel ‘google sitesinde ne ararsanız arayın, çıkan sonuç kesinlikle en süt sitededir, ilk sitededir’ diye anlatmak da çok yanlış bir durumdur. Bunu bu şekilde anlatan pek çok kişi olmakla birlikte, bu bilginin doğruluğu yoktur. Çünkü bunu biz, yüzdeler ile çok rahat bir şekilde görebiliyoruz.

İkinci sırada yer alan ortalama %15’lik bir kullanım seçeneği, insanlar için daha etkin gelebilmektedir çoğu zaman. Aynı şekilde bu pozisyonlar %7, %5, şeklinde düşmeye ve 10. Sırada %5 olarak kalmaya devam eder ortalama olarak. Tabi bu rakamlar, sitenin puan değerine göre Google tarafından ölçülen sıralamalarıdır. Aynı çalışmayı Google sürekli yaptığı için, sektörel olarak da fark etmektedir bu sıralamalar. Hemen hemen her türlü ayrıntıyı net bir şekilde görmek için, bu sıralamayı rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Yorum yapın